2/23/2016

Czego jeszcze nie wiesz o swoim kocie? /Mikołaj


Koty od zawsze miały w sobie pewną dozę tajemniczości fascynującą człowieka. Zapewne większość z nas była chociaż raz w posiadaniu tego uroczego czworonożnego indywidualisty. Pomimo swojej mistycznej natury wydają się prostymi drapieżnikami, natomiast poniższe ciekawostki mogą odmienić wasze zdanie na ich temat. Zapraszam do lektury.

Uzdrowicielskie właściwości kota

Dawniej w medycynie futro kota kładło się na chore części ciała, wierząc że ma ono właściwości wyciągające złą energie. Sama sierść natomiast wyciąga ból, choroby oraz reumatyzm.

Co więcej, kot, mrucząc, wytwarza wibracje od 25 do 125 [Hz], co przyśpiesza regenerowanie tkanek, ścięgien i kości. Mruczenie i głaskanie kota zaś działa odprężająco, leczy nerwice, stany lekowe i depresje.

Właściciele kotów są inteligentniejsi

Naukowo przeprowadzone statystyki wykazują, iż posiadacze kotów mają wyższe IQ niż posiadacze na przykład psów. Są oni również częściej introwertykami, analogicznie właściciele psów są skłonniej określani jako ekstrawertycy. Oczywiście, statystyczny człowiek na spacerze z czworonogiem ma 3 nogi, natomiast kto wie, może faktycznie coś w tym jest.

Kot astronautą doskonałym

Sposób w jaki powstaje charakterystyczne mruczenie kota do dziś pozostaje niewyjaśnione. Wiemy natomiast, że przynosi ono kotom jak i ludziom ich otaczającym sporo benefitów. Jest nim między innymi również większa gęstość kości, na której spadek cierpią astronauci przebywający w kosmosie.

Kot zawsze spada na cztery łapy

Doskonale znane nam wszystkim powiedzenie. Co ciekawe, pomimo gibkości kota, często odnoszą obrażenia przy upadku z drugiego piętra, natomiast potrafią przeżyć upadek z dwudziestego, bez żadnych uszczerbków na zdrowiu. Dzieję się tak ponieważ koty mają wtedy więcej czasu na przygotowanie się na upadek.

Koty symbolem szczęścia

Dawniej kot był nieodzownym elementem statku, ponieważ marynarze nie mogli wypłynąć z portu, póki się tam nie znalazł, wedle przekonania że kot = powodzenie, ochrona i szczęście.

Paranormalne zdolności kotów

Podobnie jak i psy, koty mają zdolność do rozpoznawania niewłaściwych bądź też nieprzyjaznych nam osób. Jeżeli kot syczy na nowo przybyłego gościa, może to być dobry sygnał by na niego uważać, bądź też wedle opinii niektórych, trzyma się ich jakaś "negatywna energia".

Jakby tego było mało, koty, a przynajmniej niektóre, potrafią przewidywać przyszłość. Mi osobiście znana jest historia kota, który uniknął kilku pożarów, opuszczając na pozór bezpieczne miejsce chwile bądź też dzień przed wybuchem ognia. Można zatem rzec, że trzymamy pod dachem małego czarodzieja, albo, kto wie, czarnoksiężnika

To by było na tyle jeżeli chodzi o ciekawostki o kotach. Jak możemy zauważyć, są to zwierzęta skrywające o wiele więcej niżby nam się mogło wydawać, a to wciąż nie jest cały arsenał ich możliwości. A wy? Co uważacie na temat kotów? A może sami jesteście w posiadaniu mruczącego czworonoga? :)

29 komentarzy:

  1. macie fajny pomysł na blog i posty też są dość ciekawe :) zaskakuje mnie jednak fakt, że jesteście zgodni i dajecie rade razem ten blog prowadzić ! :) w wolnym czasie zapraszam was do mnie http://modnemadam.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dwa koty, a w całym swoim szesnastoletnim życiu miałam ich już naprawdę sporo. Aż trudno by było zliczyć. ;) A o tych wszystkich ciekawostkach wiedziałam, zwłaszcza o uzdrowicielskich właściwościach, moja mama o tym nawija. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam kota, ale gdyby miał jakieś lecznice dla mnie właściwości, pewnie skrzętnie by je ukrywał... Lubię koty głównie dlatego, że sprawiają mniej kłopotów, zwłaszcza wiejskie kocury, ale mam osobnika z wyjątkowo wrednym charakterem, serio. Tej bestii nie można ufać i kochamy się tylko dlatego, że ja jestem podobna :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciała mieć kota. Kiedyś mieliśmy, ale niestety umarł :( / C.

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. (Do Karoliny)
    Hej!
    Dawno temu zgłaszałaś się do Book Touru organizowanego przez Blask Książek z książką "Szkoła latania". Jesteś nadal zainteresowana? :)
    Czekam na odpowiedź! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie lubię kotów, ale one lubią mnie. Chyba robią mi to na złość!

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, uwielbiam koty odkąd pamiętam. To wspaniałe zwierzątka :) Co do spadania na cztery łapy - prawda! Oglądałam program w telewizji (przyznam, że na Animal Planet :D), w którym dwoje mężczyzn ratowało koty z opresji. Koty miały zwyczaj wchodzenia wysoko na drzewo (nawet na 30m). Biedny kotek się przestraszył i zeskoczył z drzewa. Nic mu się nie stało :D

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem kociarą i koty uwielbiam. Ludzie, którzy ich nie lubią, po prostu nie mieli z nimi bliżej do czynienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. No proszę jestem zaskoczona :D nie wiedziałam tylu rzeczy o kotach, niesamowite xd

    http://ano-ni-mowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne zwierzaki, ale im nie ufam!

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam koty :) Mam jednego, od 8 lat tego samego i jestem do niego strasznie przywiązana :) Czasami jak mnie brzuch boli on kładzie mi się na to miejsce, być może wyczuwa, że coś nie tak :D Ja sobie tak przynajmniej tłumacze :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zamierzam w przyszłości posiadać kota, gdyż fascynują mnie wszelkiego typu paranormalne właściwości. Poza tym, uwielbiam je za ich szlachetność, niezależność i tajemniczość...

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, bardzo ciekawy post! :D koty widzę tylko kilka razy do roku, a to dlatego, że nam nie po drodze ;) (czyt. alergia) Zgadzam się że kotki są dobre na reumatyzm i pomruki kota również działają uspokajająco wytwarzając wibracje. To też działa rozluźniająco na mięśnie ;) Innych przykładów nie znam :D

    Mogę Was prosić jeszcze o kilka klików? :)
    http://thebalanceofmylife.blogspot.com/2016/02/dresslink-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  14. So lovely! xo

    www.aimeroseblog.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama jestem właścicielką kota, ale o niektórych ich właściwościach nie wiedziałam.
    Świetny post! Oby tak dalej :)

    http://pati-ix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Sama mam kota, więc post bardzo mnie zaciekawił :D
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale super post, fajnie dowiedzieć się czegoś więcej :) Mam 3 kotki i jednego kota :)

    http://melassie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Co do kotów to bardzo je lubię, ale osobiście jestem w posiadaniu jedynie psa :) W to, że zwierzęta wyczuwają nieprzyjazne osoby wierzę i często się to u mnie sprawdzało. Jednak warto posłuchać kociej albo psiej intuicji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurczę, dowiedziałam się tyle nowych rzeczy i zastanawiam się teraz czy powinnam się bać mojego kota, który okazuje się być jakimś czarnoksięźnikiem. Nie no żart, ale te informacje skłoniły mnie do przeczytania nieco więcej na temat zdolności kotów. Bardzo ciekawy wpis!
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Moi znajomi mówią, że jestem czarownicą ponieważ posiadam całego czarnego kota. On jest taki kochany, uwielbiam swojego pupila i sądzę, że koty są tak samo wdzięczne jak i psy :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja też wtedy jestem czarodziejem/czarnoksiężnikiem bo posiadam czarną kotkę, również bardzo kochana, straszna przylepa i pieszczoch :D /Mikołaj

      Usuń
  21. MARZĘ o posiadaniu kota. Mam na tym punkcie fioła. :D Uważam je za fantastyczne, mądre zwierzęta... do tego są takie... dostojne. :D Niektórzy mówią, że są mało przyjacielskie - bzdura!

    OdpowiedzUsuń
  22. mi ostatnio psy zagryzły moją kotkę. :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Wolę psy :D Koty drapią, a od tego też są kobiety :D
    Wchmurach12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mega ciekawy post! Ja mam 3 kociaki <3. Czasami wydaje mi się, że one naprawdę mnie rozumieją. Mówi się, że to psy są prawdziwymi przyjaciółmi człowieka, a koty chodzą własnymi ścieżkami. Moim zdaniem to nieprawda. Super blog - Obserwuję!
    Poklikasz u mnie w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję!
    DZIEWCZĘCO.PL

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiedziałam, że właściciele kotów mają większe IQ. Ja miałam kiedyś psy i koty, więc jestem ciekawa moje IQ.
    Pozdrawiam, annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Miałam kiedyś kota... niejednego... Wszystkie zginęły pod kołami samochodów :c Taki urok mieszkania blisko drogi ekspresowej... Wiadomo, kot jak to kot chodzi własnymi drogami, ale od tamtej pory przerzuciłam się na psy :3

    OdpowiedzUsuń
  27. Teraz mam 3 koty. Zwierzęta te towarzyszą mi od dzieciństwa. Podoba mi się ten zbiór ciekawostek.:) O niektórych wiedziałam, a inne przeczytałam teraz po raz pierwszy. Co do leczniczych właściwości kotów, to często gdy jestem chora to kot przychodzi do mnie i ze mną leży, mimo, że od dawna tego nie robił.
    www.CROWDED-DREAMS.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy komentarz który nie jest spamem oraz za każdą obserwację <3
Na pytania i komentarze odpowiadamy POD NASZYM POSTEM.